onsdag 28. november 2007

Regge, regge, regge....

Dagen i dag har dreid seg om "regging" (kortvariant av ordet Registrering).


KROA (Kilderegistrering Oslo/Akershus) har et prosjekt gående i samarbeid med Byarkivet i Oslo - nemlig å registrere Folketelling 1923 for Oslo digitalt for utlegging på internett.
Dette arbeidet startet i 2005 men ble lagt på is pga for dårlige papirkopier.

Prosjektet er nylig så vidt satt i gang igjen og jeg mottok forleden en CD med innscannede bilder av noe av denne folketellingen.

Så idag starta jeg opp igjen og det er Fastingsgt som gjelder.

Tida går fort når jeg sitter med sånne ting så plutselig var klokka dinnertime!
Men - jeg fikk en god start og lagd meg en rutine på dette arbeidet.
Jeg måtte også sette meg inn i brukerveiledningen igjen - skjønte fort at endel hadde gått i glemmeboken etter såpass lang pause.

Det blir utrolig flott å få dette ut søkbart på Digitalarkivet - dette vil være til stor nytte for mange av oss!!

2 kommentarer:

Laila N. Christiansen sa...

Flink jente det tenker jeg!

John Ludvigsen sa...

Flink er bare fornavnet på denne damen.
:-)
Takk for alt det flotte arbeidet du gjør Liv, både med Gravminner, kilderegistrering og alt annet du finner på å drive med.

John