fredag 1. februar 2008

Klar for kurs!!


Da er jeg klar for kurs på Byarkivet i Oslo i morra.

8 CDer er brent for utdeling på kurset til folk som skal i gang med registrering av Folketelling 1923 for Kristiania (KraFT 1923).
Jeg har også gjort klar en mappe med filer på den bærbare PCen som alltid er med meg.
Jeg har fått æren av å vise hvordan registreringen skjer sånn at folk kommer raskt i gang!

Så - da er det bare å finne senga så jeg er frisk og uthvilt til i morra! :)

Oppdatering:

Kurset ble bra gjennomført - det kom rundt 15 ivrige kommende registratorer og korrekturlesere.
Lars gikk igjennom grunnleggende info
Laila tok seg av det administrative sammen med Vidar
Selv hadde jeg en gjennomgang av registreringsprogrammet på storskjerm

Se mer om kurset på Lailas blogg

Så nå gleder vi oss alle til at Folketelling for Kristiania 1923 kommer på nett!

Ingen kommentarer: