tirsdag 19. februar 2008

Ny uke og nye aktiviteter

Uka starta med 4. kurskveld (mandag) på nybegynnerkurset vi har i Lakkegata. Vi tok "klassebilde" denne gangen - vi må jo forevige kursgjengen vår! Slektsprogrammer var tema og vi gikk igjennom Embla, TMG, Legacy og Brothers Keeper.
Laila og Torill har skrevet sitt om det så jeg henviser bare dit.

Etter kurset reiste jeg til min 3menning på Holmlia - som selvfølgelig også forsker på slekta - så det ble litt prat om felles slekt før vi tok kvelden. Hun fant jo meg på DIStreff og etter det har vi hatt jevnlig kontakt. Vi var også på en tur til Elverum sist sommer på jakt etter stedet der våre bestefedre ble født - noe jeg har skrevet om her.

Så ble det tirsdag - ny dag og nye muligheter. Laila kom en tur innom og spurte om jeg ble med på møte i lokalgruppa med Øvre Romerike på Jessheim bibliotek. Og det ville jeg jo gjerne!

Her er det bra med folk som sitter rundt småbord og alle hjelper til med det man kan.

På lokalrommet på bibliotekets lokalhistorierom står det et bokskap med endel gamle bøker med både vanlig innbinding og skinninnbinding - som du ser på bildet her.

Jeg hører stadig noen jess!! og jaa!! så noen funn ble det helt sikkert!

Ingen kommentarer: