torsdag 27. mars 2008

Tilfeldighet og slekt

Jeg får stadig mail fra folk som finner interessante ting både på min slekts-nettside, Slektsforum eller DIStreff.

I dag fikk jeg en skikkelig overraskende mail. Den var fra Kari i Trysil som jeg kun har mailkontakt med fordi vi er med på samme registreringsprosjekt - nemlig KraFT1923.

Hun jobber med en liten gave til en kompis - å lage en anetavle med slekta hans.
Fordi hun sto litt fast så tok hun et søk på DIStreff.
Og hva finner hun ikke der - jo at kompisen og jeg har samme oldeforeldre!!

Siden jeg har sendt inn basen min til DIStreff så har jeg litt ekstra muligheter ved søk i den basen.


Jeg har mulighet til å klatre i basen - jeg legger ut et utsnitt over hvordan det kan se ut.

Her er våre felles oldeforeldre person 2 og 3, deres foreldre er henvoldsvis person 4 og 5, og 6 og 7.

Navnene som er markert med blått er klikkbare så kan man klikke seg videre framover eller bakover.

Dette var nok overraskende både for Kari og meg - men det er helt sikkert ikke et unikt eksempel! Jeg er sikker på at mange for vite om hverandre på denne måten.

Kompisen som Kari gjør denne jobben for er faktisk min tremenning - som jeg aldri har truffet, men jeg vet om navnet hans. Jeg har hatt litt kontakt med søstra hans.

Så sett igang folkens - send inn en gedcom fra slektsprogrammet ditt til DIStreff!
Kanskje du opplever det samme?

Ingen kommentarer: