torsdag 3. juli 2008

Gamle sommerminner fra Oslo

For en tid tilbake fant jeg ut at det var mulig å abbonnere på informasjon fra Oslo Byarkivs nettside.

Det ville jeg prøve!
Jeg har vokst opp i Oslo - bodde der til jeg var 15 år, så barndommen har jeg fra hovedstaden vår.
I dag kom det nok en mail - denne gang handlet det om badestranda Ingierstrand! Det var hit vi dro for å bade i oppveksten min så jeg har flere minner derfra.

Byarkivet sier:

På østsiden av Bunnefjorden ligger Ingierstrand, som i sin tid ble kalt "perlen blant Nordens badeanlegg". I 1936 kjøpte Oslo kommune det 2700 mål store friområdet som funkisrestauranten var en del av. 
Det var artig å lese historikken og minnes de fine turene vi hadde til Ingierstrand! Da jeg vokste opp hadde vi ikke bil så buss eller sykkel var framkomstmiddelet vi brukte, foruten å ta beina fatt. For å komme til stranda brukte vi sykkel, så dette ble det dagstur av. Ganske tungt å komme seg hjem igjen, da var det mest oppover...oppover...puh...og enda mer oppover...

Jeg lar Byarkivet selv fortelle historikken: http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/article116848-961.html

Ingen kommentarer: