lørdag 6. september 2008

Kraft-kafe igjen

Da sitter jeg på toget nordover igjen, som jeg også gjør de gangene jeg skal på jobb på DISkontoret.

Denne gangen er det ikke kontorjobb jeg skal til men på en samling med de som har engasjert seg i registrering av KraFT1923 (Folketelling Kristiania 1923). Se omtale av proskjektet her.

Det er Laila og jeg som møter fra supportsiden, så håper vi på at det kommer endel folk som vi kan hjelpe i gang, eller hjelpe videre med registrering.

Foruten support er jeg også selv med på selve registreringsarbeidet. Akkurat nå er jeg på siste bolig i den bunken jeg har, et hospits i Fred. Stangsgt 33 på Frogner. Folk fylte jo ut disse skjemaene selv så her er det mye forskjellig skrift å jobbe seg gjennom. Spesielt på dette hospitset hvor hver eneste innføring har ulik skrift av mer eller mindre kyndige folk av skrivekunsten.

Legger ut et eksempel under her:

Ingen kommentarer: