lørdag 4. oktober 2008

Jobbeuka - både her og der

Denne uka har bestått av endel jobbing på begge mine arbeidsplasser.

På bildet ser du utstillingsbordet på biblioteket.
Her på dette flotte gamle skrivebordet settes det opp
utstillinger som skiftes ut med jevne mellomrom
Biblioteket
På dette biblioteket, hvor jeg har en pitteliten fast stilling, ble jeg spurt om litt vikariering nå i høst. Derfor har jeg denne uka jobbet der på tirsdag og onsdag. Alltid hyggelig å jobbe litt lokalt siden jeg nå er mer i Oslo enn jeg er i Holmestrand hvor jeg bor. Ved Holmestrand bibliotek har jeg vel noe av den minste faste stillingen som er å oppdrive; en 4% fast stilling! Det vil si at jeg jobber hver 3. lørdag - i snitt, og det blir nå ikke mer enn disse 4 prosentene.
Nuvel - nå i september har det dukka opp litt ekstra - og det er alltid hyggelig! Gamle kjente dukker stadig opp og jeg blir litt oppdatert på ting som skjer lokalt i denne lille byen.

DIS-kontoret
Men min hovedjobb er og blir DIS-Norges kontor hvor jeg er ansatt i halv stilling. På denne tiden av året dreier mye seg om forberedelser til vårt årlige landsomfattende arrangement, Slekstforskerdagen. Det kontoret har mest jobb med i så måte er utsendelse av matriell til lagene rundt om i landet.
For de som måtte vente på sine bestilte varer så venter vi på matriell som fikk en unødvendig forsinkelse - håper alt er på plass til uka!

En annen ting som har vært i fokus denne uken er denne helgens styremøte i DIS-Norge. Dette er møter vi har 4 ganger pr år, så denne helgen avvikles møte nr 3 i 2008. Disse møtene legges til fredag/lørdag siden noen har en god veis reise for å komme hit.
Så da er det snart dag 2 av helgens møte som kjøres i gang

DIS-Oslo/Akershus
En annen liten jobb jeg har gjøres for foreningens største lokallag; DIS-Oslo/Akershus (OA). Her er jeg redaktør for DISputten. Her kan du se siste nr av blekka vår som kommer i postkasser i disse dager..
Og ikke minst - jeg er kursansvarlig. Det vil si at det er jeg som tar meg av invitasjoner og påmeldinger til kurs så jeg prøver å holde orden på dette.

Så må jeg få gratulere OA så mye med nye websider!! Dette blir veldig bra!
Der får jeg lov til å oppdatere kurssidene og har så smått begynt å lage en kurskalender. Kursaktiviteten til OA har tatt av litt etter vi flyttet inn i lokalene på Grønland, så her er det nok å holde orden på.

Ingen kommentarer: