tirsdag 20. januar 2009

Medlemsmøte i Vestfold

Årets første medlemsmøte i DIS-Vestfold ble holdt sist uke. Godt å være i gang igjen syns jeg! (Jada - jeg er litt smågal...hehe) Ihvertfall - dette første møtet i 2009 skulle handle om DIS-Norges egne ressurser. Altså et rent datatema.

Leder John var nok litt spent på dette - jeg tror han hadde flere punkter på lappen sin enn det vi rakk igjennom. Men folk virka veldig interresserte i det vi presenterte!

God oppslutning!












Jeg har aldri sett så bra oppslutning på et møte i DIS-VF noen gang! Vi var drøyt 60 frammøtte sa de som telte oss! Bra for lille Vestfold det syns jeg.

Først ute var omtale av DISchat - og hvem var det mest naturlig å spørre om å ta det tru? Joda - det ble undertegnede det. På forhånd sa jeg at dette ble kun en kort og rask presentasjon - jeg venner meg aldri til å holde foredrag - ei heller å prate for mange... Men...når jeg først begynte var jeg jo igang da...skravla gikk...og folk kom med spørsmål...så var det plutselig kaffe.

Her ser du John i full sving












Etter kaffen var det John sin tur - nå var det DIStreff og GEDtreff som skulle presenteres. Det er utviklet en mye enklere måte å levere til DIStreff på nå, kjempebra! Man lager først en gedcom-fil fra programmet sitt. Deretter kjører man dette i GEDtreff og det sendes direkte derfra inn til DIStreff-basen. John viste oss hvordan GEDtreff brukes, både til å behandle bidraget og hvordan vi kan se på reultatfilene.

Ingen kommentarer: