torsdag 15. januar 2009

Rådyr i hagen!

I dag hadde jeg en litt sjelden opplevelse, selv her på landet.
Jeg satt, som jeg ofte gjør når jeg er hjemme på dagtid, i "hulen" min.
Jeg har et eget rom med det tekniske utstyret som trengs for å drive slektsforsking, pluss endel litteratur og blader - dette er altså hulen min. Jeg har ikke så spennende utsikt ut av vinduet der egentlig, jeg ser ut på den bakre delen av tomta vår, en del vi aldri har gjort mye med; les "naturtomt".

Ihvertfall - i dag så jeg noe uvant der ute - først 1 - så 2 rådyr! Det er det mange år siden jeg har sett der ute. De oppholdt seg lenge der og, spiste litt, kikka seg rundt, ørene på stilker etter skumle lyder, før de begge la seg ned. Jeg ville ikke gå ut for å se, så jeg fikk nøye meg med å ta endel bilder gjennom vindet. Jeg skulle virkelig hatt mye bedre zoom på kameraet - ihvertfall akkurat i dag!!

Her ser du de 2 som går rundt og gomler på kratt og knopper. Jeg syns de var veldig små til å være voksne, men de er kanskje ikke større. Mulig dette er årskalver - små var de ihvertfall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååå

Anonym sa...

Tenk at dette bilde ble tatt midt inne i et byggefelt. Kjempeflott bilde Liv.

Anonym sa...

Kult LivO.

Her hadde vi i jula 4 rådyr i hagen. I tillegg til to ekorn (ikådden som man sier her) som kranglet om maten på fuglebrettet!