tirsdag 17. mars 2009

Åpent hus på Jessheim bibliotek!












I dag var jeg igjen på Jessheim, på biblioteket. Dette var 3. gang jeg var med på biblioteksets åpne dag i tilknytning til kulturuka, som er et samarbeid med Ullensaker historielag og DIS-OA.

Laila og Torill er jo selvskrevne på disse arrangementene - så de var også hjertelig tilstede :)

Det er alltid hyggelig å komme opp til Jessheim (hvor 3-menningen min og frua bor) og dette flotte bliblioteket, som også har et stort lokalhistorierom med god plass og lokalhistorisk litteratur! Noe lignende skulle jeg ønske for "mitt" bibliotek og, i Holmestrand...men det var disse penga da...

Anne-Lise
og jeg satte oss i bilen ved 9:30-tida i dag og dura oppover. Etter en rask lunsj i kafeen på kulturhuset gikk vi opp til lokalhistorierommet, dvs Anne-Lise skulle på BK-kurs som ble holdt i grupperommet i 1. etasje.

Det var ikke overstrømmende besøk kanskje, men flere nye var innom og vi som var der for å hjelpe til hadde noe å gjøre nesten hele tida. Jeg syns det er greit jeg at det ikke står lang kø av hjelpetrengende slektsforskere - det blir fort pes og stress.

Da klokka var 17 var det på tide å pakke sammen, forfatteren skulle ha foredrag kl 18 og lokalet måtte klargjøres til dette.

Laila, Anne-Lise og jeg avsluttet vår Jessheim-dag med en middag før det bar hjemover. Vi var hjemme ca 19:30, så dette ble en 10-timers dag - men vel verd turen!

Og jommen dukket ikke slekta mi opp og - koslig å hilse på dere igjen Karin og Bjørn!

1 kommentar:

karinno sa...

Men, så er det da også hyggelig å hilse på deg også da. Syns du er tøff som drar hit opp til Øvre både titt og ofte.