lørdag 28. mars 2009

Slektskafe og yrende fugleliv!


Slektskafe i Slektsforskernes Hus

I dag bar det innover til Oslo med toget for å være med på Slektskafe som DIS-Oslo/Akershus arrangerer den siste lørdagen i hver måned.
Litt spente er vi jo hver gang - kommer det folk?
Dette er en helt uhøytidlig måte å treffes på uten påmeldinger av noen art så om det kommer folk er like spennende hver gang.
Dagens oppmøte er upåklagelig -akkurat nå er det 20 besøkende her!
Laila har skrevet litt om det her

Våren i anmarsj?
Da jeg var på vei bort til Lakkegata fra Sentralbane stasjonen gikk jeg over Vaterlandsparken og der var det et bråk og et yrende fugleliv uten like! Først så jeg en en liten busk med masse kvitrende småspurver.

Litt lenger bort kom jeg til Akerselva og det var der lyden kom fra!
Masse måker og ender og duer og sikkert flere typer våryre pipper!

Litt lenger bort var det en stor flokk som fløy opp på RV4-brua.

Tar det som årets første vårtegn jeg!

1 kommentar:

Synnove sa...

Höres veldig koselig ut med slektskafe håper jeg kan komme noen gang. Våren kan gjerne vente.