tirsdag 16. juni 2009

Borre kirkegård

I dag var jeg en tur i Borre i Vestfold, nærmere bestemt på Borre kirkegård.
Målet for turen var å finne graven til Regina som jeg i vinter oppdaget lå gravlagt der. Det værste er at jeg ikke visste hun var død, men etter å ha leita etter henne i Telefonkatalogen uten å få treff kom Laila på å sjekke Gravminner i Norge - og der ble hun funnet!

Det ga meg nok et lettere sjokk, særlig da jeg oppdaget at hun faktisk døde for hele 6 år siden, uten at jeg har visst om det. Men vi hadde ikke mye kontakt de siste årene hun levde.

Regina kom foreldreløs til Norge fra Tyskland kun 5 år gammel og vokste opp hos en norsk familie.

Vi ble kjent da jeg flytta til Asker og vi gikk på samme ungdomsskole. Mødrene våre var lærere og starta en liten grendeskole sammen som senere vokste seg større, men i starten var det kun disse to.

Noen år senere ville tilfeldigheten at vi jobba i samme barnehage, og kontakten ble gjenopprettet. Vi hadde mye moro i barnehagen med ungene der, jeg husker vi skoja og dansa og sang endel, ja vi spilte litt for dem og. Vi hadde endel sosial omgang og på den tiden. Så flytta jeg til Holmestrand og kontakten ble minimal, men julekort pleide vi å sende hverandre.

Så fikk jeg høre at hun hadde flytta til Horten og vi gjennopptok kontakten igjen. Vi møttes noen ganger men det ble mindre etterhvert. Julekortene fotsatte vi riktignok med.
Men så kom det ikke julekort fra henne, det kan man jo fort glemme så jeg tenkte ikke så mye på det da. Men før sist jul ville jeg altså se om hun kanskje hadde flytta, det var da jeg oppdaget henne på gravminner.

Jeg legger ved et bilde av gravminnet her.

Takk for de stundene vi hadde sammen Regina!

2 kommentarer:

Viggers sa...

En både trist & varm historie på en gang. Det står det respekt av.

Laila N. Christiansen sa...

Det var godt å kunne hjelpe deg til å finne din gamle venn, godt og vondt å få vite, istedet for å gå og lure.

Klem!