søndag 14. juni 2009

Kulturfestivalen i Holmestrand

Ja da er årets lokale kulturfestival over, og vel i havn antar jeg. Dette er noe jeg hadde gleda meg til en stund, men det ble en meget amputert affære for min del. Med ankeloperasjon for en drøy uke siden sier det seg sjøl hvor mye (lite) jeg orka i år.

Men en ting VILLE jeg ha med meg!! Nemlig Byteaterets forestilling! Det er alltid moro å se hva de tar opp av siste års lokale begivenheter. Som andre år så ble dette og en vellykka affære! Det eneste jeg syns var dumt var at jeg fikk hinka meg på plass litt langt bak og liten som jeg er så fikk jeg ikke se de på scenen så bra :( Det hadde vært ønskelig med en litt skrå bakgård (som de har andre steder jeg vet om) men her var det flatt som en pannekake...hehe

Likevel - revyen hadde de kalt Bøller i bakgårn og den røde tråden var et eiendomsselskap i byen som opptrådte som Olsenbanden...derav bøllene ;)

Ellers fikk jo kommunens administrasjon gjennomgå, alt som har skjedd (eller kanskje ikke skjedd) med Fiskebrygga, brannvakta som snart forsvinner fra byen og mye mer. Og ikke minst: Alle butikkene i byen som har flytta på seg! Jeg har selv måttet gå innom en butikk og spørre - hvor i allverden har fotohandler Flogård gjort av seg?? (Ikke sant Hege...hehe) Det eneste som ikke har flytta på seg er Polet - og det er jo bra!!

Så nå får jeg heller se fram til neste års festival - da skal jeg få med meg mere!

Ingen kommentarer: