søndag 14. februar 2010

Flekkfjerning

Siste arbeidsdag forrige uke var jeg litt uheldig...
Da jeg gikk fra jobb oppdaga jeg et par tusjflekker på en nyinnkjøpt skjortebluse! Grrrr!!

Så på lørdag var jeg en tur i byen her hjemme og stakk innom b.young hvor jeg hadde kjøpt dette plagget for å spørre om de hadde noen tips til meg.

Gunn som var i butikken kom med det forløsende tipset: "Gå ned til Gjert Farvehandler og spør der". Så det gjorde jeg jo, og han sa enkelt og greit: "Sprit fjerner sprit - prøv rødsprit! Og hjelper ikke det får du ta saksa fatt" Men det ville jeg jo ikke daaaa...


Ihvertfall - hjem og prøve, og det funka!! Flekken løste seg opp, og med endel forsiktig gniing med klut og rødsprit fikk jeg flekken helt vekk!
Inn i vaskemaskinen med skjorta og spent var jeg etter en runde med tørketrommel :D Flekken var helt borte! Jess!!

Etter å ha ytra gleden på DISchat  fikk jeg samme råd der, via en link til denne siden.
Veldig grei side igrunn! Inneholder mye nyttig den 

Ingen kommentarer: