søndag 7. mars 2010

Litt slekting, pluss årsmøte i DIS-Oslo/Akershus

Etter jobb i går bar det opp til Riksarkivet.\r\n\r\n

Jeg dro opp i god tid før kveldens årsmøte for å sjekke ut litt vedr et par slektsnøtter jeg har, men kom vel ikke særlig videre.

Jeg har en onkel som ble født/døde i 1918 - men jeg aner bare ikke hvor! Familien flytta endel rundt så området kan være stort - jeg får bare fortsette å lete...
Kommer nok tilbake til dette hvis jeg finner han.

Så er det maskinisten Frithjof som jobbet på emigrantskipene til og fra USA som jeg for ikke lenge siden fant gravlagt i Oslo. Men hvor døde han?
Dette er også noe jeg vil prøve å finne ut av.

På Riksarkivet dukker det etterhvert stadig opp kjente fjes, pluss mange ukjente.Kveldens evenement er nemlig månedens medlemsmøte i DIS-OA som er årsmøte.

Leder Laila (enn så lenge) åpner møtet og introduserer Torill som loser oss flott gjennom de nye nettsidene som DIS-Norge lanserte for få uker siden. Det er alltid mye nytt å sette seg inn i når en webside man bruker endel endres, så dette var en nyttig gjennomgang for mange.



Hun kunne fortelle at dette har tatt sin tid å få lansert, sånn må det bare bli når det hele gjøres som frivillig innsats i folks fritid.
Men nå er sidene her - all honnør til Jan og Espen og Co!!


Torill gikk igjennom menyen til venstre på siden punkt for punkt.
Her ligger alt det gamle vi er vant til å bruke så bare man setter seg inn i organiseringen (som jeg syns har blitt veldig fornuftig) så lærer vi oss nok dette og :)

Ikke minst er søking mye bedre her så da bør det være enkelt å finne det man er ute etter.


Etter foredraget bar det opp i kantina til årsmøte og de punktene det har.
Tone losa oss som vanlig trygt igjennom punkt for punkt så dette kom vel i havn også i år.


Årsberetning, regnskap og budsjett ble godkjent - og det hele slutta med valg som seg hør og bør. Det ble endel utskifting i styret i år, deriblandt viktige verv som leder og kasserer.
Valgkomiteen hadde gjort jobben sin og funnet fram til nye kandidater som virket klare for å gjøre en innsats for laget - bra jobba av komiteen med Bodil i spissen!


Jeg retter en stor takk til det avgåtte styret og ønsker det nye lykke til videre framover!

Ingen kommentarer: