lørdag 28. august 2010

DIS-Norge og NSF inn i nye kontorlokaler

Som vel de fleste i min sfære har fått med seg har DIS-Norges administrasjon, NSF sitt bibliotek samt DIS-O/A flyttet litt på seg den siste uken.
Fra Lakkegt 21 på Grønland til Øvre Slottsgt 2b midt i Oslo sentrum.

For ordens skyld, for uinnvidde kan vel en liten forklaring av forkortelser være på sin plass.

  1. DIS-Norge står for Databehandling I Slektsforsking
  2. NSF står for Norsk Slektshistorisk Forening
  3. DIS-O/A som er det største laget til DIS-Norge, i Oslo/Akershus
Vi er i en utpakkingsfase nå og dette er nok  noe vi må jobbe en god stund med ser jeg.
Biblioteket må også få sin sjau, her er det mye som må på plass før dørene kan åpnes for publikum.

Da jeg kom på jobb på fredag lurte jeg en stund på om jeg hadde kommet til veldig feil sted :O

Det hørtes faktisk ut som jeg var langt inni skauen på et tømmerhogstfelt!
Saken er at rett innenfor porten til Øvre Slottsgt 2B har det stått et stort flott tre - dvs det var nok blitt litt for stort og flott så gårdeier hadde bestemt at det måtte fjernes før det skjedde noe drastisk.

Så det som møtte meg var ilter motorsagdur, en tømmerhogger i full mundur et stykke oppe i treet - nå var det kun den nederste delen av stammen som sto igjen. Jeg vil tro det er en utfordring å felle et så stort tre midt i Oslo sentrum med bygninger, biler og fotgjengere rundt på alle kanter!

Inne i gården var det en stor durende sak som lagde flis av det hele (tror jeg den gjorde).

Gårdeier lover å plante et nytt tre på plassen - det var faktisk koslig med det treet rett ved krakker og benker hvor man kan nyte lunsjen sin eller en kaffekopp ute i friluft.

Hvor frisk den friluften er vil jeg ikke uttale meg om, men en koslig uteplass er det!

Ingen kommentarer: