søndag 20. november 2011

Messehelg på Lillestrøm

Da er messehelga over!
DIS-Norge ble invitert til å stille på stand på Hjem og Hobby-messa på Lillestrøm, noe vi takket ja til. Vi var noen få som delte på jobben så med lange åpningstider ble det mange timer på stand. Selv var jeg der på fredag og i dag søndag og det kom mange folk innom oss av både kjente og ukjente.

I dag fikk jeg virkelig føle hvor stor markedsføringskraft Facebook har! En 7-menning jeg har hatt endel kontakt med der og som jeg aldri har møtt ansikt til ansikt hadde lyst til å komme for å hilse på - veldig hyggelig!! Vi avtalte å møtes ved inngangen da jeg kom fra toget og hun ble med inn. Vi satt og prata en stund om slekt og andre ting og kom selvfølgelig inn på opplysninger jeg kunne tenke meg ifht hennes nærmeste aner. Sånn er det jo når slektninger møter meg, og jeg har laptop med - opp med basen! Så her fikk vi avklart flere ting :)

Også Randi kom innom, det var faktisk hun som dro meg med på mitt første DIS-møte - og se bare hva det har ført til!!

Flere andre kom jeg i prat med i dag og, alt fra medlemmer, slektsforskere som ikke er medlemmer, interesserte, nysgjerrige og tilfeldig passerende. Og alle ble forsynt med brosjyrer og medlemsbladet Slekt og Data.

Dagens fangst!

Bjørn kom heldigvis og henta meg i dag (frivillig tvang), han tok noen runder for å se på andre stands mens han ventet. Litt fikk vi sjoppa og: Flotte lys fra Løiten Støperi og Norske Gardsbruk Akershus Fylke 1 (Gjerdrum, Skedsmo, Sørum)

Besøk fra Vestfold fikk vi og, veldig hyggelig!

Så var det å pakke sammen og få rydda alt stæsjet ut i Mettes bil og komme seg hjemover...

...og messeuniformen får hvile til neste anledning.

Ingen kommentarer: