onsdag 7. november 2012

Foredrag med Torbjørn Færøvik 2

Selv etter lite nattesøvn, full arbeidsdag i Oslo, verkende rygg og med et par timers "dødtid" før foredraget er jeg virkelig glad for at jeg tok meg tid til dette!!
Jeg snakker selvfølgelig om forfatteren jeg nevnte i forrige innlegg; Torbjørn Færøvik med foredrag om India.

Dette var et  arrangement av Folkeakademiet i samarbeid med Drammensbilblioteket - og der ble jeg helt plutselig medlem av en ny forening gitt. Fort gjort!!

"Dødtiden" brukte jeg til å sjekke e-post, litt facebook og til å finne et par nye kilder til slektsbasen min. Er jeg på nett er såkalt dødtid en saga blott, alltids noe å sjekke!

Tida nærmet seg for start på foredraget og folk begynte å strømme på...og de strømmet på og de strømmet på og flere og flere stoler måtte hentes fram. Ved en rask telling kom jeg til ca 100 personer - og det er dobbelt så mange som på et godt besøkt arrangement hos Folkeakademiet i Drammen! Men så hadde man da også en bereist og proff forfatter og ikke minst en proff foredragsholder på besøk!

Han tok først for seg endel historikk om India og viste oss bilder på storskjerm. Senere kom han inn på dagens India og gjorde noen sammenligninger med Kina. Ja i en hel time holdt han på - ikke et eneste dødpunkt! Han fortalte på en utrolig levende måte!

Så dette er jeg glad for jeg tok meg tid til :)

2 kommentarer:

Viggers sa...

India er et fantastisk interessant land. Der har de mye av alt, på godt & ondt.
Min indiske reise: http://ostvest.blogspot.no/search/label/India

Liv Ofsdal sa...

Der fikk jeg meg nok et nytt reiseønske ja, Viggers!
Takk for kommentar og link - den må sjekkes! :D