fredag 26. desember 2014

Holmestrandiana

I desember gjorde jeg (for meg) et lite varp til en billig penge!

Det ble på tidlig 1900-tall utgitt et lokalhistorisk verk i 3 bind med navnet Holmestrandiana av forfatter Dr. Gunnar Graarud. Disse omhandler, som man kan skjønne, Holmestrands byhistorie hvor gater, industri, kirken og dens folk, embetsfolk og mye mye mer er omtalt.

Disse bøkene er i original form nesten umulig å få tak i, så mine bøker er kopier som nok ikke har like bra trykk som originalene. Men - for meg er det innholdet som er vesentlig og ikke utseende!

Bøkene fikk jeg tak i på QXL, en auksjonsside på nettet - det er mye lignende å søke opp der ute!

Men et problem har jeg da - jeg har ikke mer plass i bokhyllene i slektshulen min!!
Så jeg får vel ønske meg en spesialtilpassa hyllerekke til tenker jeg :)




Ingen kommentarer: