tirsdag 22. april 2008

Nybegynnerkurs 2 godt igang!

Da er vi igang med det andre nybegynnerkurset dette halvåret. Dette kurset som jeg har sammen med Laila og Torill. Artig å få være meg på dette syns jeg og ikke minst bli kjent med medlemmene "face to face". Artig også å se hvor ulike en gjeng med deltagere kan være - sist var det mer folk som hadde vært medlemmer lenge og holdt på en stund. Noen hadde lagt forskinga ligge litt - men alle var de rimelig ferske på databiten og spesielt på å bruke Internettet til hjelp.
Men - de var veldig spørrelystne og det hagla med spørsmål.

Denne gangen er de fleste ganske ferske DIS-medlemmer. De færreste har slektsprogram og nett-tjenestene til DIS-Norge og andre baser er de mer ukjente med. Dette er nok en gjeng som suger til seg den informasjonen som kommer - her kommer det ikke så mye spørsmål.

Sist gang så presenterte jeg bl.a. DISchat - og artig er det at Giske nå stadig er innom! Hun har fått endel hjelp og, så hun har nok sett at dette er en både artig og nyttig form for kommunikasjon.

I går presenterte Torill DIS-Norges web-ressurser og andre ressurser på nettet.
Laila tok for seg FamilySearch og jeg gikk igjenom Slektsforums mange muligheter.
Artig er dette - selvom dagene mine blir veldig lange.
I går var jeg vel i lokalene våre i Lakkegt i bortimot 12 timer før jeg føyk avgårde til toget mitt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ble det av han som stod på linje 2?
Fant du ut hvilket yrke han hadde?

Liv Ofsdal sa...

Hei Willy :)

Joda - den saken er løst ;) Yrket var Hdlsberett.(Handelsberettiget).
Du skjønner - jeg bruker bloggen litt til tydehjelp og jeg ;) til folketelling 1923 for Kristiania som jeg registrerer for tida. Ypperlig måte å få sånn hjelp på!
Så fjerner jeg det når saken er løst.