fredag 11. april 2008

SFH - hva er nå det?



Slektsforskernes Hus!
Ja da er det avgjort - navnet på DIS-Norge, NSF (Norsk Slektshistorisk Forening) og DIS-Oslo/Akershus sitt fellesskap!
Nemlig - Slektsforskernes Hus eller kortere sagt: SFH.
Dette begrepet er det bare å lære seg....


Vi fant ut at vi måtte ha et felles navn på dette stedet hvor vi flytta inn høsten 2007.

Det ble derfor utlyst en konkurranse i foreningene våre og det valgte navnet ble foreslått av 1 fra hver forening; Carsten fra NSF og Laila fra DIS-Norge.

Dette er et sted både hvor de administrative kontorer til NSF og DIS-Norge holder hus, et flott lokalhistorisk bibliotek pluss et kurs- og møterom. Samt at man kan ha kurs/møte på kjøkkenet for litt mindre grupper. Det er (for de som ikke måtte vite det) min arbeidsplass - og jeg syns dette fungerer bedre enn på det forrige stedet vi var - i Ullevålsveien.
Lokalene er mye bedre, samarbeidet er også mye bedre.

Kursrommet er allerede utprøvd flere ganger - og det funker bra! Det mangler riktignok litt bedre teknisk utstyr og møblering - men det kommer nok etterhvert.

I dag har jeg hatt flere besøk, blandt annet Laila og Torill som hadde møter på hver sin kant pluss at vi 3 fikk tatt en felles lunsj. Koselig med besøk! Og mat må man jo ha ;)
Innimellom mat og møter så satt de 2 med hobbyen sin (heldiggriser) mens jeg gjorde så godt jeg kunne fra kontorpulten min ;) Jobba altså. Jeg fikk egentlig gjort mer i dag enn jeg trudde på forhånd - innimellom gledeshyl fra de 2 andre når de fikk knekt litt slektsnøtter. Jeg vet jo akkurat hvordan den følelsen er egentlig...hehe. Det må nok selvoppleves ;)

Så de som måtte lese dette som IKKE er slektsforskere trur sikkert vi er helt sprø - og det er vi nok ...