fredag 16. november 2007

Ferieukas store funn!

Da er det snart slutt på denne ferieuka hvor slektsforsking har vært i ekstra fokus. Og - den har vært svært så innbringende i så måte!
Jeg har nå fått på plass mine 3xtippoldeforeldre og store deler av deres etterkommere - fra Øvre Eiker i Buskerud; Vestfossen, Hokksund og Fiskum.
Takket være et par skifter jeg fikk servert i forumet vårt - Slektsforum - så fikk jeg endel navn å jobbe med.
I tillegg brukte jeg FamilySearch for å finne ektefeller og barn til disse. Jeg fikk flere treff her og da var det bare å gå i kirkeboka! Skjønt bare og bare - skriften i disse kirkebøkene fra siste halvdel av 1700-tallet har til dels vært slitsomme å tyde - men her gir man seg ikke!!

Her er utsnitt fra kirkebok fra Eiker i 1773 som viser vielsen til mine 3xtippoldeforeldre - flott presteskrift!



Så da er jeg snart klar for ny jobbeuke og styremøte til helga!

Ingen kommentarer: