tirsdag 13. november 2007

Jeg fant jeg fant!

Denne uken har jeg ferie fra DIS-kontoret og hadde små planer om en tur, eller kanskje to på arkiv. Disse planene har jeg nå skrinlagt - sitter her med tørkerull og rennende nese! Atsjoo!!

Jaja - da gjør man det beste ut av situasjonen og satser på det nettbaserte arkivet.
Da tenker jeg på de skanna kirkebøkene som nå ligger på internett - de aller fleste av dem ihvertfall.
Og hva fant jeg ikke en tidlig morgenstund - jo vielsen til mine 3xtippoldeforeldre!
De var fra Vestfossen i Eiker - og de kirkebøkene er ikke bare enkle å tyde fra denne tiden - men gir man opp??...Nope!!
Sånne funn er til stor glede for en slektsforsker - believe me!!

Så her sitter jeg i hulen min med nylaga te, en god frokost og oppfyra vedovn og bare koser meg.

2 kommentarer:

TorillJ sa...

Hyggelig at du "kommer etter". Lykke til videre
Hilsen
Torill

LivS sa...

lykke til videre ja :)



LivS