tirsdag 12. august 2008

Neil Young - bør oppleves!

I kveld var det Neil Young-konsert i Oslo Spektrum.



Dette er en kar som jeg alltid har likt musikken til, fra min egen ungdomstid (og det er leeenge siden!) Det morsomme er at min datter Nina også er sterkt fenget av denne musikken!

Da vi oppdaget at han skulle komme til Oslo og Spektrum for å holde konsert ble vi fort enige om at dette måtte vi ha med oss! Så fikk jeg i oppgave å henge meg på nettet og billettbestilling da billettene ble lagt ut - jeg gikk inn et kvarter etter at salget starta og der var stor trafikk merka jeg!
Da jeg til slutt kom inn var det kun ståbilletter igjen, men skitt au - konsert måtte det bli!
I ettertid fikk jeg høre at billettene til en fullsatt Spektrum forsvant på 44 minutter!

Så i dag var dagen da - først en tur ut å spise med Nina etter jobb, deretter var det å rusle bort på Spektrum. Det varte og rakk før han entret scenen - først var det et oppvarmingsband fra Kristiansand.

Men så var det Mr. Young sin tur - og hele salen kokte! Med ståbilletter var det egentlig like greit å stå helt foran - så vi gjorde. Så det ble full lydpakke på oss...hehe. Mer enn nok lyd for en gammel dame ihvertfall - men det var bare kult!

Dette var tydligvis en konsert for foreldre i 50-åra og deres unger i 20-åra. Mange av samme slag som oss så jeg ;)

Konserten starta som et fyrverkeri - masse elektrisk lyd og skikkelig sound på gamlekara!
Neil Young tok også en session på akustisk gitar og munnspill så her var litt for alle. Mange gamle slagere var naturligvis med, pluss endel nyere ting.

Her (i litt yngre dager) er en av låtene han tok: Needle and the Damage Done

Ingen kommentarer: