torsdag 31. mars 2011

Endelig!

Ja faktisk syns jeg det - endelig har kirkeboka med min mors dåp kommet på nett! Jeg snakker da om Digitalarkivets skanna kirkebøker, som er en fantastisk kilde for oss som er interressert i slektsforsking.
Denne har jeg venta lenge på!

Dåpen er fra 1919 så det er ikke snakk om sperrefrist (som er 1930 for dåp) men den har rett og slett ikk blitt avlevert for skanning før nå.

Mine besteforeldre levde et "omflakkende" lærer-liv ihvertfall i årene 1917-1922. Denne perioden fikk de 4 barn, på 3-4 vidt ulike steder: Fredrik Christian ble født 1917 på Eidskog i Hedmark, Sveinung som døde som baby er jeg usikker på, min mor Astri Bergliot som ble født 1919 i Frafjord i Rogaland og til slutt Åse som ble født 1922 på Modum i Buskerud.

Det var ikke flust med jobber på denne tiden så de måtte flytte dit det var jobb og få.

3 kommentarer:

Anne-Lise sa...

Ja, jeg vet at du har venta lenge på å se denne dåpen i kirkeboka. Man blir nesten litt høytidsstemt og rørt når man finner ting som dette. Endelig kom denne på nettet også.

Liv Ofsdal sa...

Ja dette var artig :) Takk for tipset Anne-Lise!

Laila N. Christiansen sa...

sier bare juhuu jeg :) grattla!