torsdag 10. mars 2011

Slektsida mi er oppdatert!

Etter mange år med slektsforsking får man fort en anselig mengde med slektsopplysninger. Dette registrerer jeg i programmet Legacy som jeg har lokalt på min PC.







Så kommer man til et punkt hvor man har lyst til å dele dette med andre, og TNG (The Next Generation) ble den perfekte muligheten for meg etter å ha prøvd andre metoder først. Dette la jeg ut første gang i oktober 2010 og lagde et innlegg om det den gang.

Senere har jeg plundra med å oppdatere siden min, ikke vet jeg helt hvorfor.
Men i går fikk jeg til å laste opp en fil på nytt så nå er versjonen helt fersk! Det er liksom lite vits med en sånn side hvis oppdateringer ikke gjøres jevnlig, ihvertfall så lenge man har ført inn nye opplysninger.

Jeg har valgt å lage denne siden uten innlogging, alt som ligger der er altså fritt tilgjengelig. Det er jo det jeg ønsker, at andre skal kunne se dette og kanskje finne sin egen slekt der. Men - jeg har på ingen måte lagt ut alt - kilder og notater er ikke med på nett, heller ikke nålevende bortsett fra meg og gubben (har fått tillatelse av begge...hehe). Oppfordringen får bli at finner du noe interessant så får du spørre meg om flere opplysninger :)

I tiden fra nyttår til nå har jo interessen for slektsforsking økt betraktelig, mye som etterdønninger av programserien "Hvem tror du at du er?" som gikk på NRK i januar/februar. Dette merkes i mange sammenhenger, men også på innboksen min. Jeg har fått endel henvendelser i det siste fra både slekt og andre. Så da har jeg jo oppnådd det jeg ønsker med denne nettsiden min :)

Jeg tar med bildet av min farmors søskenflokk med min oldemor sittende i sofaen som nr 3 fra venstre. De var 2 jenter til som ikke er med på bildet, Gudrun og Solveig som emigrerte til USA. Men resten er der, Milla, Erling, Alf, Gulborg, Asta, mor Anna og Agnethe.

Ta gjerne en titt - og ikke nøl med å ta kontakt!

1 kommentar:

Greta sa...

Dette er virkelig til inspirasjon Liv, jeg prøver selv å snekre sammen noe og greier ikke bestemme meg for åpen eller lukket, levende eller bare døde. Og bilder har jeg jo masser av som ikke er lagt inn osv osv. Du er kjempeflink som har fått dette så fint, gratulerer.