fredag 30. november 2007

Skagengjengen...eller var det noe annet?

I går var jeg på årets siste samling med Skagengjengen - eller hva vi egentlig heter.
Grunnen til dette navnet var at vi først planla en tur til Skagen - ihvertfall sparer vi til tur - hvor det nå enn blir.

Og hvem er så denne "gjengen"?

Jo - vi er 8 jenter som for endel år siden jobbet sammen i en barnehage i Holmestrand. Vi hadde et utrulig godt arbeidsmiljø - ja faktisk den arbeidsplassen jeg har trivdes best sosialt. Det var vel egentlig Inger-Helene og jeg som begynte å møtes etter at vi slutta - det ble endel turer i skog og mark og mye skravling. Etterhvert kom Turid til og vi treftes litt hjemme hos hverandre. Da disse treffene våre kom andre gamle kolleger for øret var det flere som ville være med så nå har også Målfrid, Sonja, Elisabeth, Grethe og Sissel kommet med. Kjempeartig å treffes syns jeg - for jeg har lite kontakt med nærmiljøet i Holmestrand for tiden siden jeg jobber endel i Oslo.

Siden vi nå har blitt såpass mange så foregår treffene ute på byn - vi veksler litt på hvor. Da spiser vi gjerne en middag og koser oss med godt drikke - ihvertfall noen av oss ;)
I går var vi på Golden Dragon og spiste et godt måltid kinamat.

...og skravla gikk....og lattern satt løst....

Dette er en ypperlig anledning på å få oppdatert oss litt både om hverandre og litt om hva som rører seg i denne lille byen vår.

Så kom vi innpå sparing og hvor vi skulle reise - da kom det opp et forslag om Tallin - så kanskje det er der vi havner? Hadde vært kjempekult det ihvertfall!

Uansett hvor vi drar så gleder jeg meg til dette - tenk 8 gærne jinter på tur!

Ingen kommentarer: