mandag 28. september 2009

Tomatus Gigantus 2

Her kommer litt om Tomatus Gigantus av det mer nøgne slaget enn denne jeg skrev om i sommer. Ja vi har faktisk fortsatt en tomatplante ute selvom vi snart skriver oktober!!

Som du ser er den helt blotta for blader! Da jeg godt utpå høsten syntes den hadde knopper nok kneip jeg av skudd og kvister med blader som jeg ikke ville den skulle bruke mer energi på. Jeg ville at all næring skulle gå til de få utvalgte :)

Den ser ikke så flott ut der den står, ihvertfall ikke for et par uker siden i dårlig vær og ikke så varmt med sine lysegrønne tomater.

Jeg ville drøye litt før jeg plukka de inn - og bra var det for det kom jo mer finvær og mer varme!

Så NÅ! - har flere av dem skikkelig begynt å rødme :)

Et par av dem er skikkelig store og!!

Men nå drøyer det nok ikke lenge før vi kan smake på selvdyrka tomater - det gleder jeg meg til!!

Ingen kommentarer: