torsdag 19. juni 2008

Det sommerfestes og avsluttes...

Den siste tida nå har vært preget av mye jobbing, og da blir det lite blogging...

Dette er jo tiden for alle slags sommeravslutninger i mange former. Før i tida dreide det seg om ungenes avslutninger på både skole og aktiviteter, men det tok slutt for flere år siden.
Så nå er tidene annerledes, så også avslutninger...

Jeg tenker mest på gårdsdagens sommerfest som befant seg på sykehjemmet der min mor bor. En årlig begivenhet der før ferietiden setter inn er sommerfesten med rømmegrøt og kaker og kaffe. Med en pianospillende kar sånn at vi hadde litt musikkstøtte til allsangen.
Gårdsdagen ble absolutt en hyggelig begivenhet som beboerne der setter stor pris på! Det kan man se på ansiktsuttrykk rundt bordet. Beboerne her er demente i alle faser, så det å uttrykke seg med ord er svært så forskjellig. Men ihvertfall - en veldig hyggelig sommerfest!

I morgen skal jeg på en helt annen sommerfest - jentefest med 1 mann tilstede. Han får lov å komme så det er helt OK...hehe. Det hele dreier seg om avslutning på biblioteket jeg jobber, og der er det jo mest jenter. Bortsett fra sjefen da, som er mann ;)
Så - jeg kommer jeg, folkens!

Lørdag er det nok en festlig anledning - 60-årsdagen til Turid!

Hun har bedt oss alle på båttur - fra Tønsberg. Så da møter vi opp på gården (Myhre) der hun og Jan bor og kjører sammen i buss sørover.
Båten vi skal ut med er M/S Klipperfjord og holder til i Tønsberg.

Gleder meg Turid!!

Ingen kommentarer: