lørdag 6. juni 2009

Folksomt i Holmestrand!

Byen jeg bor i, Holmestrand, er ikke den mest folksomme byen sånn til hverdags.
Det vil si - på dagtid i butikkenes åpningstider er det endel folk i byen, men etter den tid er det vel heller stille. Grunnen til det er nok at det ikke skjer så mye i denne byen på kveldstid, kinoen la ned for flere år siden, ungdomsklubben led samme skjebne og andre evenementer er det langt imellom.

Men - det er noen faste ting hvert år som samler endel folk. Den ene tilstelningen som er helt bankers er julegateåpningen med nissetog som tiltrekker seg hundrevis av folk til byen.

Men nå var det ikke det jeg skulle fortelle om nå på denne sommerdagen.

Det andre arrangementet som tiltrekker seg endel folk til byen er Kulturfestivalen som arrangeres hvert år i begynnelsen av juni. Dette er ikke bare 1 dag eller 1 helg, men en festival som går over hele 11 dager! Et skikkelig både kulturelt og økonomisk løft i Holmestrand! Da tyter folk ut av hus og heim for dette skal vi være med på!
Her snakker vi om kunstutstillinger av ulike slag, fotoutstilling, utstilling på Holmestrand Aluminium museum. Det er talentkonkuranse, blomstertog, danseoppvisninger, lokalt Byteater og konserter med landskjente artister...
Ja jeg kunne ramse opp mye mer men henviser heller til programmet.

I dag var det offisiell åpning av festivalen med dertil hørende blomstertog med korpsmusikk som Anne-Lise refererer flott til på sin blogg.

Jeg legger ved et bilde til som viser litt av folksomheten i byen på en flott dag som denne. (Begge bildene er tatt av Anne-Lise)

All honnør til kulturfestivalkomiteen for dette årlige arrangementet!
Det skaper virkelig litt liv i denne byen :)

Så får jeg håpe at jeg greier å få med meg litt av det som skjer i år også, Byteateret MÅ jeg få med meg ihvertfall!

Ingen kommentarer: