søndag 20. juni 2010

Irsk aften med Swinglett!

På fredag var det klart for en tur til Holmis-byen, denne siste helga i byens årlige kulturfestival. Festivalen hadde ikke værgudene helt på sin side denne gang, men litt må man jo få med seg likevel. Vi dro nå ned til byen med Helge og Laila, ja Anne-Lise var der og.
Heldigvis hadde hun tatt med kamera for det hadde jo jeg latt ligge hjemme. Så bildene her er fra henne :)

Det er 2 aktørgrupper jeg prøver å få med meg under disse dagene - lokalrevy med Byteateret pluss koret Swinglett. Jeg har vært en rimelig fast tilhører av disse de fleste årene jeg har bodd i denne byen (faktisk snart 30 år!!)













Men på fredag gikk de ut med at dette ble en irsk aften, og det ble det virkelig!
De hadde besøk av koret Capella fra Dublin som de hadde møtt tidligere - så her ble det melodier både fra begge kor hver for seg og fra de sammen. De var for anledningen kledd i grønne trøyer, selvfølgelig!

Vi fikk utlevert program som hadde tekst til 3 av sangene, så her var det lagt opp til allsang i tillegg til det som ble framført fra scenen.

Det var ikke bare disse 2 korene tilstede denne kvelden - men også Jan Tore Saltnes som virkelig fikk vist hva han duger til! Han er en av 4 i Nordic Tenors og har en helt utrulig stemmeprakt!
Jan Tore var dessuten konferansier for kvelden og presenterte de ulike framføringene med en humoristisk undertone.

Alt i alt en flott kveld med svingende og muntre toner - man glemte faktisk at det var litt surt og kaldt :D

Ingen kommentarer: