lørdag 18. juni 2011

Kulturfestivalen i Holmis

Holmestrand Kulturfestival har sitt årlige arrangement i juni. Det hele foregår over en drøy uke med mange ulike arrangementer.
Kommunen sier om festivalen: Festivalen er en frisk blanding av profesjonell og lokal forankret kultur som gjenom en uke byr på kultur for alle aldere. Kulturfestivalen har sin opprinnelse fra 1991 og har sitt nedslagsfelt i Nordre Vestfold.


I dag hadde jeg lyst til å få med meg blomstertoget med innslag av korps fra flere steder her i landet pluss høydaren: Hans Majestet Kongens Gardes musikkorps. Grunnen til at det var mange korps her er at det denne helgen er en såkalt Korpshelg, en festival for skolekorps. Så årets blomstertog ble endel større enn det er til vanlig.


Folk hadde møtt mannsterke opp - trur neppe jeg har sett den lille byen vår SÅ full av biler og folk noensinne!


Festivalkomiteen
Swingklubben var også med i toget
Under her ser du flere av de besøkende korpsene, men foran i toget gikk festivalkomiteen.


Sørumsand skolekorps
Prinsdal skolekorps
Karlsrud skole
Kampen skoles musikkorps
















































































...og bikkja i bakken hadde vi og, hun var nok mer opptatt av noe inni buskene enn all lyden i gata. Lissom - ja den heter det!














Så kom høydaren: HMK Gardes Musikkorps.










Dette var virkelig flott! Fikk helt gåsehud jeg...her var det ingen feiltrinn nei!

















Så skulle "hele byen" inn på området til Hydro for å få med seg Gardens oppvisning. Men her havna vi laaangt bak så jeg fikk ikke se noen ting...men jeg hørte jo da. Jeg fikk tatt et bilde så høyt opp jeg kunne...men likevel var det ikke mye å se. Sikkert en flott oppvisning!!

2 kommentarer:

Anne-Lise sa...

Synd at jeg ikke fikk med meg dette idag, men jeg får trøste meg med Gardens musikk og drill på YouTube da. De er en fryd for både øre og øye. Det er mere som forgår denne uken, så det finnes flere anledninger til litt avkobling ser jeg.

Laila N. Christiansen sa...

Flinke er dere som støtter opp når det skjer noe lokalt!