onsdag 7. september 2011

Høstlige tilstander

Alle innlegg her er ikke like faglige, ei heller dette.

Jeg har blogget tidligere om mitt staudebed som jeg syns har blitt ganske bra etterhvert.

Men - etter at vi kom hjem fra 3-ukers ferie og bedet fikk lov å gro som det ville, var det ikke like pent nei.
Vann fikk det nok av, enten fra naturens side eller fra vannslange - men...hmmm

Siden vi mater fugler hele vinteren fra en fuglemater full av korn og frø utenfor stuevinduet rett over bedet kommer det opp korn av ymse slag i bedet. Jaja...jeg pleier å nappe de opp etterhvert som jeg oppdager det - men i hele august har det fått vokse vilt.

Legger ved bilder av et par korn/gress-sorter her - på tide å slå kornet snart tru?

Noen som vet hva slags korn/gress-sorter dette er?



1 kommentar:

Greta sa...

Ser jo ut som bygg med de hårene, men jeg er ingen ekspert. Men du kan jo være med å redde kornlagrene våre nå, he he