lørdag 7. april 2012

Indeksering av 1940-tellingen i USA


Ja nå har jeg og vært med på dette!!

Indeksering av et dokument har jeg nå gjort, 40 linjer med navn og diverse opplysninger fra staten Kansas. Nærmere bestemt Stevens County og byen Vorhees.

Dette gikk lekende lett!
Jeg logget meg inn på FamilySearch sitt indekseringsverktøy, hvor jeg har tatt flere "batcher" fra den norske 1875-tellingen - så bildene kjente jeg fra før.

Det kan nok også være en fordel å ha sett noen amerikanske tellinger fra før så man er kjent med oppbyggingen av skjemaene - men dette kommer man fort inn i.

Jeg kommer nok ikke til å ta veldig mye av dette, har vel egentlig nok annet å henge fingrene i, men jeg hadde litt lyst til å se hvordan dette var da.

Kanskje du har lyst til å være med på dette og?

Ingen kommentarer: