tirsdag 12. juni 2012

Etterkommere av Hans Hein Nysom

Jeg jobber med å finne etterslekten til Hans Hein Nysom, en av de 112 som satt på Eidsvoll i 1814 og vedtok grunnloven vår.
Jeg har tidligere blogget om han her: Hans Hein Nysom


I dag hadde jeg avtalt et lite møte med 2 av etterkommerne som bor her i Vestfold: Else fra Tønsberg og Marit fra Helgeroa. Jeg har kommunisert med disse to endel fra før og mottatt mye info - men nå hadde vi altså avtalt å møtes fysisk. Siden jeg jobber på biblioteket her i Holmestrand var dette et greit sted å avtale - og biblioteksjef Richard vil jo ha mest mulig aktivitet og bruk av biblioteket så det passet jo bra :)

Vi benket oss nå ned i 2. etg, hvor vi har en smartboard - som jeg brukte som prosjektor og fikk vist dem det jeg hadde gjort så langt.

De hadde med endel papirer og rapporter som jeg fikk kopi av, så nå får jeg gjort Nysom-basen bare enda mer oversiktlig! Jeg gleder meg til å ta fatt på dette - må nok velge en dag jeg har litt god tid.

Takk for en hyggelig prat, Else og Marit! :D

Ingen kommentarer: