onsdag 9. juli 2008

Male, pusse, hamre, spikre...ferie?

Ja da er ferien min godt i gang. Noen bruker ferien til lange reiser og opplevelser - men her brukes årets ferie til oppussing. Det var da også noe å bruke ferien til, tenker du sikkert. Men - dette handler både om tid og penger, og dette måtte bare gjøres nå!

Det er 2 ting, eller egentlig 3 ting som blir gjort her i heimen denne sommeren.

Jeg tar sikte på at vi blir ferdige denne uka så kan vi jo sløve resten av ferien :)

1. Male, male, pusse...


Jeg tok på meg finmalinga - for det liker ikke gubbis...hehe

Det vil si maling av vindu/dørkarmer fra såkalt trehvitt (som ikke var mye hvitt lenger) til eggeskallshvitt. Det blir ganske mye lysere her av bare det! Først male, så pusse, så male 1 eller 2 strøk til.

Vinduer på badet, i hule og på soverom pluss en verandadør er det som står igjen etter første omgang me
Her ser du utstyret klart på soverommet.


2. Dørene!

Så var det dørene da...innedørene altså. Da vi bygde dette huset var det brunt som var i skuddet, så her ble det brune dører inne rundt baut.

Etter 25 år og slitasje fra både barn og voksne var disse absolutt modne for utskifting! Og brune dører skulle vi ihvertfall ikke ha! Så falt valget på hvite speildører. Og ikke minst! Ferdigmalte hvite karmer! Så da slapp jeg den jobben ihvertfall.

På bildet ser du innover i gangen som har ikke mindre enn 4 dører!

Og slektstavlene mine som jeg hadde hengt opp på den gamle døra til hulen min får jeg ikke lov å henge opp på den nye døra :(
Får vel finne på noe annet lurt da...

3. Markiser
Det tredje prosjektet denne ferien er at markisene våre trenger utskifting! De ser altså ikke ut der de henger og blafrer i vinden. Så i dag kommer en forhandlere og ser på tingene for å gi oss en pris. Ser fram til å få på plass nye!

Fixe, ordne ny PC
En annen ting jeg gjør litt innimellom slaga er å fixe opp ny PC til svigerinne Anne-Lise. Og det er den minste PCen jeg noen gang har sett!! Hun får seg nok en god latter når hun ser den...hehe...for det fikk jeg da jeg pakka den opp.
Det er en såkalt multimediaPC som er mye sprekere enn vår stasjonære. Men den har altså alt klart for tilkobling av multimediaanlegg.

Sjekk bildet - jeg la en DVD ved siden av for å vise størrelsesforholdet!

Men sprek er den!!

3 kommentarer:

Bjarte sa...

Du får han en god sommer Liv, her pusses det opp og males det også (Hvis det er en trøst)

Laila N. Christiansen sa...

og siden det er jobbemodus som er tingen... her sjaues det kofferter.. men det regnes kanskje...

Oddvar Munro-Jenssen sa...

Her har det også gått i maling dagen lang. Men det blir fint når alt er ferdig.