mandag 21. juli 2008

Hyttebesøk hos Una.

Det har blitt lite bloggstoff i denne ferien så nå får jeg vel skrive litt igjen.

Som redaktør av Disputten er jeg på stadig jakt - på jakt etter stoff. Dvs - til noen til å bidra med stoff. Den neste utgaven skal ha tema "Emigrasjon" så da ble det å tenke ut noen som kan bidra med denslags.

Så kom jeg på at min tremenning Una har jobba mye med mannens nyfunne amerikaslekt så jeg tok kontakt med henne. Hun ville gjerne bidra med sin historie! Det som er litt artig er at hun har fått god kontakt med nålevende slekt over dammen og de har utveksla mang en mail siden kontakt ble oppnådd ved nyttår.

Hun ville ha litt hjelp til skrivinga, så vi avtalte at jeg skulle ta en tur ut på hytta de har på Fagerstrand. Så i går dro jeg innover - var litt spent på om jeg fant veien. Men med min gode kartleser-kamerat TomTom i bilen var det ikkeno problem! Den førte meg rett fram til målet uten noe tull og tøys. Det var riktignok litt slitsomt kjørevær, det bøtta ned med vann noe helt utrulig!

På kvelden var vi aleine i hytta så det ble en rimelig digital kveld der vi satt med hver vår PC...hehe. Artikkelen tok form og vi fikk også tid til å se litt på felles slekt. God hjelp fra Viggo på chatten fikk vi og, disse emigrantene var nemlig fra "hans" distrikt - Nordland.
Så kosa vi oss med god mat og godt drikke selvfølgelig ;)

I dag morres ble jeg vekt av at det var en mann ute på terrassen...iiik! Men det var jo bare snekkern som skulle komme for å fixe litt på hytta...puh...

Vi jobba litt mer med artikkel, pluss med felles slekt i USA. Jeg var selvfølgelig på nett og på chat - så da ble det å spørre om litt hjelp der. Vi trengte en som hadde tilgang til Ancestry - så jeg ropte om litt hjelp . Og joda...TorillJ hadde tilgang så da fikk hun et lite oppdrag. Hun fant litt nytt til oss, og noe hadde vi fra før. Jeg skal gå igjennom det hun sendte før jeg spør om mer.

Så var det å tusle ned til bilen og starte hjemturen - en mye bedre tur med oppholdsvær og litt skyer - ypperlig kjørevær.

Ingen kommentarer: