tirsdag 14. oktober 2008

Ferie!!

Da har jeg startet på min lille "høstferie" - jeg skal nå ikke på jobb på en hel uke :)

Planene er klare - langhelg er bestilt til Bergamo i nord-Italia. Men først - et par dager helt fri!

Slekting
Jeg får nå endelig tid til litt egen forsking, Bamble er stedet nå for tida.
For noen uker siden var jeg på SAKo (StatsArkivetKongsberg) og fant litt Telemarkslekt i bygdebøker og skifter.
Masse fant jeg egentlig - i bygdebøkene.
Så jeg fant fort ut at de bøkene måtte jeg bare låne! Som sagt så gjort - bestilling ble sendt mitt lokale bibliotek før jeg pakka sammen i Kongsberg. 2 fyldige bøker er for lengst henta og jeg finner masse der som jeg nå jobber med å få verifisert i kirkebøkene.
Ikke nok med det - jeg har satt opp autosøk på salg av bygdebøker på finn.no - og hva poppa ikke opp her en dag - jo en som ville selge sine 2 bygdebøker fra Bamble!! Så nå regner jeg med de kommer i posten i dag :)

Bergamo
Tur til Bergamo bestemte vi oss for tidligere i høst. Denne sommeren ble en veldig jobbesommer så jeg følte et veldig behov for å reise bort litt nå i høst. Vi lufta ideen for et vennepar som gjerne ble med en langhelg til Bergamo. Vi var innom flere alternativer - feks Praha som vi og kunne tenke oss en gang til. Men litt senhøstes var det bedre å komme seg litt lenger sør fant vi ut.
Så på torsdag førstk. drar vi til Torp for å fly sørover - sammen med Aasbjørn og Galina. Gleder meg til å komme litt vekk fra hverdagen - skal ikke engang ha med PC!!
En litt skummel tanke, men det går nok bra...hehe
Det kommer nok et lite referat derfra ettehvert.
Her skal vi bo forresten: Hotel Excelsior San Marco

Så blir det et par dager fri etter turen før jobben kaller igjen.

Nina til Palma
Nina skal til Spania (Palma) for vinteren og reiser rett etter vi kommer hjem så det blir nok litt avskjedsgreier og hadevinking der. Kommer nok til å savne deg Nina! Men håper du får et bra og lærerikt opphold :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du greier deg sikkert uten PC noen dager, men hva sier de på chatten når du blir borte? :-)
God tur, du fortjener ferie nå.