onsdag 8. oktober 2008

Slektsmøte i Holmestrand

Da er slektshøsten igang, for i går var det innkalt til slektsmøte i Holmestrand.

Det er Botne Historielag som har tatt initiativ til denne møtevirksomheten og det første møtet i nov. 2007 fikk en strålende oppslutning! Les mer om det første møtet her.
Senere har nok oppslutningen dabba av litt, men noen kommer jo da. Som meg for eksempel ;)

I går var vi kun 6 personer tilstede, men det var kanskje greit akkurat i går. Vi plundra nemlig med å komme på nett fra lokalet vi var i, så det ble nok ganske impulsivt det hele.

På bildet ser du Paul til høyre
Leder i Botne Historielag Paul Thode skulle vise fram den nye websiden deres - men neida - ikke noe nett :( Synd.
Så vi prata om litt løst og fast og tok en runde på hvor i landet vi forsker mest.

De siste dagene har jeg jobba litt med en anerapport som er tenkt som en bursdagsgave til min kjære bror, så jeg spurte folket om de ville se hva jeg har fått til så langt...og det ville de gjerne! Som sagt så gjort.
Jeg har altså tatt ut en anerapport fra Legacy, redigert den litt pluss at jeg har satt inn bilder der det måtte passe. Jeg må nok jobbe litt mer med den før jeg er forsnøyd.

En ting som vi snakka litt om var ideen om å lage en liten gruppe - kanskje under DIS-Vestfold - i den nordre delen av fylket. Da hadde vi nok fått fanga opp folk i Holmestrand, Sande, Hof og kanskje Svelvik som ellers ikke drar til Stokke for å delta på de lokale DIS-møtene.
Evt at dette ble en slektsgruppe under historielaget. Vi sonderer terrenget litt så ser vi hva det blir til. Folk på møtet i går var veldig positive ihvertfall!
Jeg tok et søk i medlemsbasen til DIS-Norge og fant at vi er drøyt 70 DIS-medlemmer fra de 4 aktuelle kommunene. Så er det jo sikkert endel interesserte som ikke er medlemmer hos oss, så grunnlaget er helt sikkert tilstede.
Time will show!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Styret i DIS-Vestfold backer opp all aktivitet nord i fylket. Vi hadde en strategi samling i styre sist lørdag, hvor vi ville forsøke å se litt framover. Da var den aktiviteten du nevner på vår agenda.

Liv Ofsdal sa...

I know Willy ;)
Artig hvis det blir noe av!
Det må bare noen ildsjeler til (ikke meg) så kommer det nok i gang en aktivitet!

John Ludvigsen sa...

Klart vi skal få til dette!
Jeg gleder meg ti å møte mange nye slektsinteresserte.