mandag 27. juli 2009

Tomatus gigantus!

Før vi reiste på ferie fant vi ut at vi måtte alliere oss med noen til å passe på et par/tre ting:
  • Fore katter
  • Ta inn posten
  • Vanne blomster
Vi spurte Nina om ikke hun kunne ta seg av dette siden hun skulle holde seg her i byen nå i sommer.

Det første punktet tok jeg som en selvfølge at hun utførte med glans, så dyrekjær som hun er.
Ta inn posten gikk også helt fint.

Så var det blomstene da, der var hun litt usikker på hvordan det skulle gå. Jeg sa at det vesentlige var å få gitt de 2 tomatplantene mine nok vann så de ikke tørka ut før vi kom hjem igjen. Det uheldige var at vi hadde satt de oppå et lite bord og med det uværet som var her så måtte det gå galt. Først blåste den ene ned fra bordet så potta gikk i tusen knas. Nina var heldigvis hjemme da og fikk flytta den over i en annen potte så den fikk i seg litt vann. Når det først hadde skjedd så knakk den andre planta i vindværet! Den var ikke mulig å redde så den gikk heden...jaja...ikke allverden da.

Men den som overlevde har virkelig vokst seg svær! Jeg har hatt mange tomatplanter opp igjennom åra men aldri en så svær som denne!

Den ble kjøpt som en bitteliten plante og er nå ca 1 meter høy! Foreløpig er det kun et par tomater der men den har mange blomster. Spennende å se hva jeg får ut av den!

På bildet ser du Bjørn ved siden av planta for å vise størrelsen. Nå er ikke han så høy da...hehe...så det var kanskje en dårlig målestokk...men likevel...

Likevel - jeg er veldig fornøyd med vannepassern...alle planter overlevde! Takk for jobben Nina :)

2 kommentarer:

Laila N. Christiansen sa...

Flink firmenning det tenker jeg!!!

Livet i Fattighuset sa...

Så flott - får dere mange tomater i år, da eller? Gleder meg til våren når vi har mindre malingsarbeider og mer tid til hagearbeid!
Ha en super dag, Liv

Hilsen Marie