lørdag 16. oktober 2010

Fotoutstilling på Vålerenga

Denne helgen tilbringes i Vålerenga kirke - i år som i fjor og året før der...osv osv. Trur dette er 4. året jeg er med på dette.

Det hele handler om å sitte på stand på Vålerenga historielags årlige fotoutstilling. Stand med slektsforsking sammen med Laila nok en gang. Vi stilte i røde DIS-Oslo/Akershus-trøyer - populært kalt tyttebærtrøyer.
Her ser du Laila som sitter klar i vårt slektsforskerhjørne!

Før folket strømmet på tok jeg meg en liten runde på selve utstillingen. Her var både gjenstander og fotografier i fleng! En ting jeg husker godt fra min egen oppvekst var brettspillet Frøken Detektiv! Jeg bare MÅTTE lofte på lokket!
Artig å se!!
Den observante ser sikkert kjente ting i monteren bak på bildet.

Jeg tar også med en av de mange veggene med fotografier. Her var det mye artig å se og spesielt for de som kjente igjen motivene.

Vårt lille slektsforskerhjørne var godt besøkt - dvs det var akkurat passe til at vi fikk snakket med de som kom innom. Jeg tror nok vi fikk tent en interesse hos flere som var innom, pluss at flere av de som kom bort til oss allerede var DIS-medlemmer.

Alltid artig å snakke med folk i slektsforskermiljøet!
Så nå er det bare å vente på morgendagens seanse - kanskje noen fra i dag kommer tilbake?

Ingen kommentarer: