fredag 18. mai 2012

Lillebjørn og sangene hans




Fin konsert på TV med Lillebjørn i kveld (Original Nilsen)!

Han har med de sangene vi kjenner så godt: Fin FrokostAlexander Kiellands plass, Nattestemning fra en by, Ild og vann i det fjerne, En Himmel full av stjerner og ikke minst Bysommer. I sistnevnte sang synger han om min hvite tyrolerhatt! Så den sangen har hatt en litt spesiell betydning, pluss at jeg nok har min barndomsby i mitt hjerte :)

Siden min broder er i Lillebjørns venne-/musikersfære havnet nok hatten min i deres selskap, ihvertfall så jeg den aldri siden...hehe

Første vers i Bysommer er som følger:

Lillebjørn Nilsen - Bysommer


Det er sommer - det er varmt om natten.
Liv har tatt på seg den hvite hatten.
Det er 20 grader vann på Katten,
- ihvertfall er det sikkert mer enn 18.
Spis krokan-is eller sjokolade!
Ta en svømmetur på Frognerbadet!
Kan du noen steder bedre ha det
enn i Oslo nå på sommer'n når de stressa folka
alle er forsvunnet til Mallorca,
eller sitter i en ferjekø ved Lavik?
Ja ved Lavik!

4 kommentarer:

Anne-Grethe Syvertsen sa...

Artig. Nå vil jeg tenke på deg hver gang jeg hører den fine sangen :)

Greta sa...

Det visste jeg ikke, tenk det at du er med i den sangen som er så kjent, og jeg kjenner deg! Artig.

Viggers sa...

Liv da, du må da skaffe deg en hvit sommerhatt igjen. Morsom historie, nå vet vi "Liv" er Liv Ofsdal. Jeg har alltid trodd at "Liv" var en kjæreste til LbN. Men ikke nå lenger.

Liv Ofsdal sa...

Takk for kommentarer! Det er vel ikke så mange jeg har fortalt denne historien til før, for meg er den bare artig :)

Noen ny tyroler-hatt blir det neppe Viggers, den ble kjøpt på en ferietur til Østerrike for hauger av år siden (tør ikke regne på hvor mange) hehe

Men artig å tenke på den hvite tyrolerhatten hver gang jeg hører den flotte visa :) Mulig jeg har et bilde av den når jeg tenker meg om! Hmm...