søndag 17. februar 2008

Søndagens aktiviteter...

Søndag i dag ja - og hva bruker man ikke en sånn dag til - jo...det blir endel DIS selvfølgelig, men også litt sosialt.

Det sosiale
Denne helga har vi besøk her i huset. Datter Nina har kommet hjem en tur, hun bor til vanlig i Oslo.
Nina jobber på kafe dette året og hadde selvfølgelig med seg litt av stedets varer. Da ble det litt forsinka morsdagskake og hyggelig prat. Alltid koslig når hun kommer hjem en tur. Den ene av husets katter (Aysis) er hennes, og det er alltid gledelig gjensyn mellom de 2.

DISputten
Det nærmer seg med utgivelse av DISputten (DIS-Oslo/Akershus sitt medlemsblad) som jeg er radaktør for. Så i dag har jeg brukt noen søndagstimer på å snekre dette litt sammen. Det gjenstår nå bare noen små justeringer før det kan spres ut til folket. Men - før det sender jeg det til korrekturlesing - ting man lager sjøl trenger ofte nye øyne for å se skrivefeil.

Kurs
Nå er det kurs i Brothers Keeper på trappene - og som kursansvarlig i DIS-OA har jeg ansvar for å administrere kurs i OA-regi. Jeg sendte kursinvitasjon til medlemmene fredag kveld, så det har ramla inn flere påmeldinger de siste dagene. Bare 3 til nå så er det fulltegna. Skulle ikke forundre meg at de kommer i løpet av morgendagen.

Nybegynnerkurs
I morgen er det kursdag nr 4 av nybegynnerkurset jeg er en del av, kveldens tema er slektsprogrammer. Jeg skal si litt om det slektsprogrammet jeg bruker nå - Legacy - så jeg har skrevet opp noen punkter. Ellers blir nok både TMG, BK og Embla behørig presentert.

Resten av dagen brukes nok til mer sosiale ting - Nina trenger litt hjelp til både datan sin og søknad på skole. Planen er å søke seg inn på NISS på et musikkstudie der. Om hun kommer inn får tiden vise - det er nok trangt om plassen der! Så da er alle her spente på om hun er en av de heldige kommende musikkstudenter.

Ingen kommentarer: