onsdag 19. mars 2008

Mye Slekting ...og litt pakking

Det begynner å merkes at jeg har fri i litt mer enn 2 dager nå!
Herligt!

Litt småplager
Plagene i arm/nakke som jeg har slitt med den siste tiden er mye bedre.
Jeg tror nok endel av det skyldes energisk tasting på den bærbare på toget og i stua.
Det er ikke helt det samme å sitte med den bærbare på litt ukurante steder som å jobbe på den stasjonære med vanlig tastatur og mus og en sitteplass som er mer tilrettelagt.
Kanskje jeg må ha en kontorplass foran TVen og?? :O
Spørs hva gubben sier til det gitt...hehe

Men hva gjør man?...taster nok videre tenker jeg...må man så må man...
Får heller tenke litt mer bevisst på det med sittestilling og tasting.

Slekting!!
Og ikke minst - ferie gir meg roen til å drive med Slektsforsking (populært kalt slekting)!
Det er faktisk en stund siden sist.
I dag har jeg brukt DIS-Norges eget forum, Slektsforum, flittig og fått flere svar allerede.
Jeg har sittet med øya klistra til kirkebok fra begynnelsen av 1700-tallet i flere timer i dag - og det har gitt resultater!








Her et utsnitt som viser min 3xtippoldemor Berthe Cathrines dåp i Hof, Vestfold - bare for å vise hva jeg prøver å tyde!
Egentlig er denne skriften helt grei - men det står så innmari tett! Ikkeno opphold mellom innføringene - det jeg bruker mest tid på er faktisk å finne hvilken dato hendelsen skjedde. Men gir vi oss??...nix!!

Så var det pakkinga da...
I morgen tar jeg og gubben en liten tur til Danmark. Vi fikk en tilbudspakke fra Color Line med reise tur/retur til Danmark og 2 netter på kro.
Så vi valgte oss Hjallerup Kro som ligger rett ved Aalborg på Nordjylland.
Så får vi se hva dette stedet har å by på - Hjallerup er nok ikke verdens navle men i Danmark er jo avstandene små. Kanskje en tur opp til Skagen - en tur innom Skagens Museum? Eller en tur til Mønsted kalkgruver?
Jaja - tiden får vise hva denne lille turen byr på - uansett skal det bli deilig å komme seg litt vekk og oppleve helt andre ting!

Jeg kommer nok tilbake med noen ord om turen tenker jeg.

1 kommentar:

Anne-Lise sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.