torsdag 13. mars 2008

Årsmøte i DIS-Vestfold

I dag hadde DIS-Vestfold årets årsmøte - på Stokke Bygdetun som er det faste stedet for medlemsmøter i Vestfold.
Dette årsmøtet var faktisk det nestsiste av foreningens 19 lokallag.

Årsberetning, regnskap, budsjett ble gjennomgått før valg av styre. Den "harde kjerne" tok heldigvis gjenvalg, pluss at 2 nye kom til.

Deretter var vi over på den sosiale biten som ble en god og lang pause denne gangen. Jeg sitter der med bæret mitt (som vanlig) - og det kommer alltid noen bort til meg og spør om litt forskjellig.
Det er trådløst nett på bygdetunet så jeg er selvfølgelig på nett. I dag fikk jeg et DIStreff-bidrag fra Tove som hun ville jeg skulle se litt på før jeg sendte det til fadder. Siden jeg var DIS-treff-fadder i fjor så hender det jeg får spørsmål om dette fortsatt.
Ellers kom det spørsmål om Legacy, hvordan finne skanna kirkebøker, sognehistorikken til Riksarkivet osv osv

Etter pausen viste John oss litt fra DIS-Norges nettside. Han fokuserte mest på noe som er relativt nytt - Kilder Her ligger "Våre Falne" i en søkbar base (for medlemmer) og noen Manntall, foruten Gravminner, GenRess og Kart. I tillegg ligger det kilder under noen av lokallagene:
Aust-Agder, Hordaland, Møre og Romsdal, Oppland, Oslo/Akershus, Sør-Trøndelag, Telemark

Så her er det bare å søke og lete!

Alt i alt et nytt flott møte i Vestfold - som vanlig!

2 kommentarer:

John Ludvigsen sa...

Med så gode referater så er det nesten synd at vi ikke får en "variant" som kan sendes avisene :-)
Og målet er at også Vestfold snart ligger under kilder på hjemmesiden til DIS-Norge.

Liv Ofsdal sa...

Det hørtes ut som et bra mål John!! ;)