tirsdag 23. februar 2010

Tur til Byarkivet

Dagens utflukt gikk til Byarkivet i Oslo.

Målet for meg var ikke å lete i kilder denne gang, men å være med på den første Kraftkafeen på Byarkivet. Vi prøver dette fram til sommeren for å se på oppslutningen. Tidligere har vi hatt disse treffene i SFH i Lakkegata på lørdager, men nå skal vi altså prøve med kafe den 3. tirsdagen hver mnd på dagtid på Byarkivet. Så får vi se på oppslutningen.

Jeg bestemte meg for å bile inn, mest fordi jeg da kommer meg raskere hjem. Jeg spurte Anne-Lise om hun ville bli med, og det ville hun gjerne! Tror hun har blitt litt begeistra for dette arkivet :)

Jeg var litt spent på om det var plass til bilen min der, men det var det!

Vi kom inn akkurat til Kraftkafeen som starta kl 12:30, så det ble ikke full dag på oss denne gangen. Anne-Lise kom seg fort igang og jeg konsentrerte meg om "Krafterne".

Laila ble, etter sin leten i kilder, med oss på kafeen og har blogga flott om sitt arkivbesøk her  med bilder i fleng.

Anne-Lise har også skrevet om turen vår, riktignok på forhånd :)

Ingen kommentarer: