søndag 29. juli 2012

Tydeforumet på Slektsforum - unikt!!

Har du stått fast med et funn i kirkebok (eller andre gamle håndskrevne dokumenter) du strever med å tyde?
Da er hjelpen nærmere enn du tror!!

DIS-Norge, Slekt og Data har nemlig en god hjelp på sitt Slektsforum. Der finnes mange foraer du kan hjelp i - først og fremst i:
Etterlysninger (geografisk inndelt)
Slektsfaglige diskusjoner

Under Slektsfaglige diskusjoner finner man flere underfora, deriblant Hjelp til tyding av kildemateriale.
I dag la jeg ut et rop om hjelp på dette tydeforumet, her er hjelpen både dyktig og rask!

Mitt spørsmål Skrevet: 29 Jul 2012 10:11:46 :
Her må jeg ha litt hjelp til datoer -ser ut som presten har brukt mer blekk enn nødvendig Shocked
Det gjelder dåp nr 22 i 2. kolonne på venstre side Anna Cathrine Coucheron
Døpt: 29?? oktober
Født: 28 ejd, altså samme mnd som dåpen
Tar gjerne imot bekreftelse/andre forslag! Cool



Så kom svaret fra Else 
Skrevet: 29 Jul 2012 10:17:46
Jeg leser dåpsdatoen som 31te Octobr.


Det må vel være noe av det raskeste svaret jeg har fått ihvertfall - det tok kun 6 minutter!!
Så da fikk jeg rette datoer på plass i Legacy :D



Ingen kommentarer: