tirsdag 15. januar 2008

Møtedagen!

Dagen i dag har vært preget av mest møter - bare jeg ikke møter meg sjøl i døra! :O
Jeg er egentlig et menneske som liker å jobbe praktisk - og føler litt at jeg ikke har "gjort noe" når mye av tiden går til møter. Men selvfølgelig - noen møter må man jo bare ha for å planlegge og snakke om ting med folk man ikke omgås daglig.
I dag var altså en sånn dag.

I dag var Åses siste dag på DIS-kontoret så det var en siste oppdatering fra henne. Pluss et par møter til hvor vi la litt planer framover.

Så var det et par effektive timer ved pulten min hvor jeg fikk gjort det mest nødvendige - og da var igrunn arbeidsdagen min over.

Så bar det hjemover med toget - på med krimmen. (jeg har den siste tida benytta tiden på toget til å se på film på den bærbare PCen - hjemme får jeg jo aldri somla meg til sånt!)

Vel hjemme med toget så var det rett på et nytt møte - på slektsmøte i Holmestrand.
Botne Historielag har tatt initiativ til å starte en slektsgruppe i Holmestrand med litt innslag fra DIS-Vestfold. På forrige møte ble DIS-Norges nettressurser presntert - i dag tok historeielagets leder Paul Thode seg av Digitalarkivet og alt man kan finne der. Et par av møtedeltakerne hadde et par problemstillinger - på den ene foreslo jeg å prøve søk i FS - noe som førte fram. Til store glede for damen som spurte! Moro med sånne tilfeller hvor man faktisk får treff - da ser man virkelig nytten av en sånn tjeneste.

Han "stakkaren" som satte seg ved siden av meg blir nok snart et nytt medlem tenker jeg ;) Jeg hadde med min bærbare PC (selvfølgelig) og viste han endel på webben vår når det var kaffepause. Han var møring (Sunndaling) - bosatt i Sandefjord. Jeg viste han Sunndal-forumet på SF...så utbrøt han da han fikk se en etterlysning: Næmmen...stopp litt der...det er jo min slekt jo!! Så - han ble nok ganske imponert over alle ressurser som finnes på DN-sidene

Ingen kommentarer: