søndag 16. november 2008

Lutefiskparty!

I går var dagen atter kommet til lutefisk-party på Holmlia, det ser ut til å ha blitt en tradisjon nå. Absolutt en hyggelig tradisjon! Bortsett fra en ting da (for min del) - lutefisk er oppskrytt! Så den holder jeg meg langt unna hvis jeg kan.

Rammen rundt det hele er særs hyggelig - nesten som et lite slektstreff. Det er tremenning Una og gubben Roar som inviterer, hennes bror Øistein var der (min tremenning det og selvfølgelig) pluss tremenning Jon Ingar. Pluss meg og gubben da. Så vi var faktisk 4 tremenninger der! Og da er det ikke til å unngå - prat om slekta. Og der er jeg i mitt ess...hehe

Så var det lutefisken da - her er det Una og Bjørn som tar en siste sjekk før den tas ut av ovnen. Hmm...er den fast nok tru - eller må det stå litt til? Her gjelder det å ta den i rette øyeblikk skjønner jeg! Sånn at den blir akkurat passe skjelven ;)

Den ble perfekt - ifølge de som inntok dette måltidet. Som du skjønner var ikke jeg en av dem...hehe. Jeg har prøvd meg på lutefisk en gang - og det imponerte lite. Så jeg holder meg til andre retter jeg.
Desserten derimot er alltid en høydare - is med oppvarma bjørnebær...skikkelig jummi!!

I dag har Una og jeg hatt litt mer slektsprat - vist hverandre bilder. Hun viste meg bilder fra USA - med slekt til gubben hennes hun har fått kontakt med. Dette er behørig kommentert i DISputten og Salten Slekt.

Så kikket vi på mine slektsbilder, som jeg har arvet etter min farmor da faren min døde.
Endel herfra er vår felles slekt, så da er det alltid greit å få flere til å ta en titt.
Jeg hadde minimal kontakt med den siden av slekta desverre, og når det ikke står noe om bildene i albumet er jeg litt på bar bakke.

Så alt i alt et skikkelig hyggelig treff - med både mat og slekt!
Bedre kan det ikke bli ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå var du rask. Hyggelig. ;)