lørdag 22. november 2008

Swinglett jubilerer!

Når man bor i en liten by som Holmestrand er man ikke direkte bortskjemt med kulturopplevelser. Men denne byen har 3 ting jeg prøver å få med meg:
  1. Kulturfestivalen - sommerens 10 dagers kulturfest med mange tilbud
  2. Holmestrand Byteater - byens lokale teater
  3. Swinglett - byens flotte blanda kor som synger swing og fengende rytmer!

Her er noen av sangerne

Det er nok takket være naboen gjennom mange år Elsie - som er "skyld" i at jeg oppdaget dette koret. Jeg har prøvd å få med meg konsertene deres i ihvertfall halve tiden de har eksistert - og i dag feira de sine 30 år! Takk Elsie - jeg har hatt mange flotte opplevelser med dere - og flere vil nok komme.

Så i dag hadde de jubileuskonsert som trakk (kjapt gjetta) mer enn 300 mennesker! Og DET - er det ikke mange som gjør i Holmestrand. Jeg vil nevne noen høydepunkter fra kveldens konsert:

En liten historie fra ABBA-tida:
Da ABBA var på topp på 70-tallet jobba jeg og en venninne i barnehage. Vi er jevngamle og var vel rundt 20 år gamle og hadde enda ikke stifta familie - så vi var nok litt party-party på den tida...hehe. Gjett om ungene i barnehagen hørte mye ABBA!! Får håpe de ikke tok skade av det, trur vel egentlig ikke det. Men artig var det!

Bilder fra konserten.

Fra kveldens konsert tok jeg en liten filmsnutt - ikke verdens beste kvalitet kanskje - men likevel:

1 kommentar:

Anonym sa...

Og der dundra det inn med lyd og aktivitet på PC'n!

Lurer på om jeg også skal ta med lyd, ta opp møter og legge ut litt ;)